Palácio da Pena

Hallådär!
Tänker börja detta inlägg med Palácio da Pena, ett slott högt upp beläget på ett berg i Sintra. Några mil från Lissabon, Portugals huvudstad. Det är verkligen ett maffigt slott, kolla gärna bilder på Google och jag lovar att ni kommer slås av hur vackert det är. Men bilder ger nästan inte rättvisa till hur vackert och pampigt detta slott är i verkligheten! Jag tipsar verkligen alla framtida Portugal-resenärer om detta, för det är inget ni vill missa om ni får chansen att besöka. Och vägen i skogen upp till slottet är också magisk, haha. Jättehöga och gamla träd som ger en sån sagolik känsla. (Har tyvärr inga bättre bilder på min dator så ni får denna mobilbild som ju ändå inte är fy skam, en sån skönhet gör sig bra på bild oavsett vad).
 
Åh, jag har blivit så kär i slott. Ett annat tips är Schönbrunn i Wien, gärna på våren då allt blommar ut och värmen gör sig påmind. Jag har alltid tyckt om slott och andra historiska byggnader. Skulle verkligen vilja fara till Versailles och gå runt!
 
Nämen hörrni, jag har verkligen inte gjort något intressant sen sist.
Idag däremot så for Emil och jag in till stan, mötte upp Johan och gick en runda på isen. Vi hade tänkt låna sparkar men det fanns ju inte en enda spark kvar, haha. Vi bestämde oss ändå för att gå och det var så behagligt ute idag. Man får vårkänslor nu, inte länge kvar tills det är vår!
Emil och jag for och käkade och sen åkte han iväg på eftermiddagsjobb och jag somnade i soffan. När jag vaknade mådde jag inte bra alls så jag har tagit en ipren, ett stort glas med vatten och lite youghurt. Vill verkligen inte bli sjuk igen, nu räcker det!
 
Imorgon ska jag till Linnea och sippra på vin med henne och Mikaela, mysigt!
På lördag kommer Mandis hit och sover över och på söndag åker Emil till Kalix. Så nästa vecka bor jag i Rosvik medan hjärtat är i Kalix! Jag hade inte klarat att sova själv, hehe.
Kram på er, nu ska jag städa!
Följ min blogg via Bloglovin Allmänt | |
Upp